Uusimmat vastaukset

Tuttavan anaalin nuoleminen

10.10.2025

Onko normaalia nuolla tuttavan naisen persettä ja katsoa ensin sen peräaukkoa läheltä?

Vastaus

Hei

Tämä on normaalia.

Nuollessa kannattaa käyttää suuseksisuojaa. Se suojaa peräaukon bakteereilta ja sukupuolitaudeilta.

Tissit suussa ja häpeä

9.10.2025

Onko minun syytä hävetä, kun maksullinen nainen laittoi tissin suuhun?

Onko tämä naurun asia, vaikka aikuinenkin tykkää tisseistä ja siitä, että ne ovat suussa?

Vastaus

Hei

Ei ole mitään syytä hävetä, että maksullinen nainen laittoi tissin suuhun.

Ei ole yhtään naurettavaa, että aikuinen tykkää tisseistä ja siitä, että ne ovat suussa. Se on ihan tavallista.

Spermojen nuoleminen hikisiltä tisseiltä

9.10.2025

Onko haittaa terveydelle, jos nuolen ja nielen useasti viikossa omat spermat tyttöystävän tisseiltä?

Ja saavatko tissit olla myös hikiset, kun nuolee omat spermat?

Vastaus

Hei

Ei ole terveydelle haittaa, jos nuolet ja nielet useasti viikossa omat spermat tisseiltä.

Tissit saavat olla hikiset.

Sperman sekoitus juomaan

9.10.2025

Voiko omaa spermaa sekoittaa mehuun ja voiko sekoituksen juoda? Onko normaalia, jos näin maistaa omaa spermaa?

Vastaus

Hei

Kyllä omaa spermaa voi sekoittaa mehuun ja sekoituksen voi juoda. Tämä on ihan ok.

Esinahan liikuttelu runkatessa

9.10.2025

Pitääkö esinahan liikkua edestakaisin terskan päältä erektiossa, kun runkkaa?

Itse olen pitänyt esinahan aina terskan takana ja vedellyt esinahkaa niin, että koko terska on näkyvissä.

Vastaus

Hei

Ei ole yhtä oikeaa tapaa runkata. Jokainen voi runkata niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.

Esinahkaa voi liikutella edestakaisin ja sen voi pitää koko ajan terskan takana.

Siemensyöksy ilman runkkausta

8.10.2025

Onko normaalia, jos siemensyöksy tulee ilman runkkaamista esimerkiksi ulostamisen yhteydessä tai jos katsoo naisen kuvia?

Vastaus

On normaalia, että siemensyöksy tulee ilman runkkaamista.

Jos siemensyöksy tulee yllättäen tai se häiritsee sinua, suosittelen kokeilemaan runkkaamista useammin.

Voit myös estää kiihottumista etenemästä siemensyöksyyn asti sellaisissa tilanteissa, joissa et halua siemensyöksyä.

Turvasana seksissä

6.10.2025

Mitä tarkoittaa turvasana ja mitä silloin pitää tehdä, jos joku sanoo sen? Mikä on hyvä turvasana?

Vastaus

Turvasana on sana, jonka avulla voi pysäyttää seksin.

Turvasana tarkoittaa, että seksi ei tunnu hyvältä ja se pitää lopettaa heti.

Jos joku sanoo turvasanan:

  • Pysähdy heti.
  • Lopeta kaikki, mitä olet tekemässä.
  • Älä koske toiseen ihmiseen.
  • Kysy kumppanilta, onko kaikki hyvin.
  • Kuuntele, mitä toinen sanoo.

Hyvä turvasana helppo sanoa ja muistaa.

Hyvä turvasana on sellainen, jota ei yleensä sanota seksin aikana.

Hyvä turvasana voi olla esimerkiksi

  • stop
  • punainen
  • banaani.

Tärkeintä seksissä on, että se on aina mukavaa ja turvallista kaikille.

Esinahan löystyminen yhdynnöissä

6.10.2025

Löystyykö esinahka yleensä, kun harrastaa seksiä? Tottuuko esinahka yhdyntöihin ja terska olemaan paljaana?

Vastaus

Hei

Esinahka löystyy yleensä iän myötä. Myös itsetyydytys ja yhdynnät voivat löysentää esinahkaa.

Esinahka tottuu yhdyntöihin ja terska tottuu olemaan paljaana.

Peniksen kaartuminen virtaamisen jälkeen

2.10.2025

Onko normaalia virtsaamisen jälkeen, että penis välillä kaareutuu vasemmalle ja sitten menee suoraksi?

Vastaus

Hei

On ihan normaalia, että penis kaartuu välillä vasemmalle virtsaamisen jälkeen ja suoristuu sitten.

Alapään karvojen kasvaminen takaisin

2.10.2025

Jos ajaa alapään karvat, niin montako viikkoa tai kuukautta kestää ennen kun ne kasvavat takaisin?

Vastaus

Karvat kasvavat noin 1 senttimetrin kuukaudessa.

Jos ajaa alapään karvat pois, uudet karvat alkavat näkyä ja tuntua jo parin päivän päästä. Karvat kasvavat kokonaan takaisin 1-2 kuukaudessa.

Peniksen työntäminen ja liikuttelu emättimessä

30.9.2025

Kannattaako penis työntää hitaasti emättimeen niin, että tunnen, kun esinahka menee terskan päältä pois ja sitten alkaa liikuttamaan penistä edestakaisin emättimessä?

Olemme yhdynnässä ilman kondomia, kun kummallakaan ei ole kumppaneita ollut.

Vastaus

Hei

Kyllä peniksen voi työntää emättimeen hitaasti ja alkaa sitten liikutella penistä.

Nainen voi tulla yhdynnässä raskaaksi, jos ette käytä ehkäisyä.

Kondomi suojaa sukupuolitaudeilta ja naista raskaudelta.

Raskauden voi ehkäistä kondomin lisäksi hormonivalmisteilla. Näitä ovat esimerkiksi ehkäisypillerit, ehkäisylaastari ja ehkäisykapseli.

Ehkäisystä voi kysyä lisää terveydenhoitajalta.

Lue myös: Seksiä turvallisesti

Terskan väri lepotilassa

30.9.2025

Minkävärinen terskan kuuluu olla, kun se on lepotilassa?

Vastaus

Hei

Terskan väri vaihtelee eri ihmisillä.

Terska voi olla lepotilassa esimerkiksi vaaleanpunainen, punertava tai rusertava.

Terskan väri voi myös muuttua hetkellisesti. Esimerkiksi kylmässä terskan väri voi vaalentua ja kiihottuneena terska voi tummua tai muuttua punaisemmaksi.

Tyttöystävän pikkuhousujen haistelu

30.9.2025

Onko normaalia, kun on parisuhteessa, että kiinnostaa tyttöystävän likaiset pikkuhousut?

Otan niitä pyykkikorista ja vähän haistelen. Tyttöystävä sanoo, kun on jättänyt ne sinne.

Vastaus

Hei

Tämä on ihan normaalia.

Tärkeintä on, että tyttöystävän pikkuhousujen haistelu sopii teille molemmille.

Kotona vessassa runkkaaminen

30.9.2025

Onko hyvä tapa, kun panettaa ja kiveksiä pakottaa, että käy kotona vessassa runkkaamassa?

Olen huomannut, että siemensyöksy helpottaa olotilaa.

Onko normaalia, että käytin apuna likaisia pikkuhousuja? Ja miksi laukesin herkästi, kun haistelin haarakiilaa?

Vastaus

Hei

Kotona vessassa voi käydä runkkaamassa, kun siltä tuntuu.

On normaalia, että käytit apuna pikkuhousuja.

Laukesit herkästi luultavasti siksi, koska haarakiilan haistelu on sinusta kiihottavaa.

Runkkaaminen esinahka terskan takana

30.9.2025

Kannattaako kokeilla runkata niin, että vetää esinahan terskan päältä pois ja liikuttaa esinahkaa terskan takana?

Vastaus

Hei

Kyllä näin voi kokeilla runkata.

Biseksuaalisuus

30.9.2025

Voiko kyse olla biseksuaalisuudesta, jos tuntee vetoa myös miehiin naisten lisäksi?

Vastaus

Hei

Kyllä voi olla kyse biseksuaalisuudesta, jos tuntee vetoa miehiin ja naisiin.

Lue myös: Seksuaalinen suuntautuminen

Stringien haistelu ja infektio

30.9.2025

Onko käytetyistä stringeistä mahdollista saada joku infektio vain haistelemalla?

Vastaus

Hei

On epätodennäköistä, että käytettyjen stringien haistelusta saisi infektion.

Pissan nieleminen

30.9.2025

Voinko lähteä kokeilemaan, että laitan kielen pillun alle, kun toinen pissaa istueltaan? Onko tästä munuaisille haittaa? Onko toisen virtsan maistelu sairasta käytöstä?

Vastaus

Hei

En suosittele nielemään virtsaa paljon. Se voi olla terveydelle haitallista.

Toisen virtsan maistelu ei ole sairasta. Ihmiset kiihottuvat ja nauttivat monenlaisista asioista.

Kondomin käyttä sooloseksissä

30.9.2025

Jos ei ole koskaan kondomia käyttänyt, onko sitä turha käyttää sooloseksissä ja näin tutustua siihen?

Voiko kokeilla runkata myös mällit kondomiin? Voiko kokeilla, miltä tuntuu?

Vastaus

Hei

Sooloseksissä ei tarvitse käyttää kondomia, mutta sitä voi hyvin käyttää, jos haluaa.

Voi hyvin kokeilla, miltä tuntuu laueta kondomiin.

Suihinoton miettiminen

30.9.2025

Minua ei oikeastaan kiinnosta kovin paljon seksi kenenkään kanssa. Miksi minä sitten haluisin saada mieheltä suihinoton ja mietin, että miltä se tuntuisi saada sellainen?

En ehdota kenellekään mitään sopimatonta, mutta joskus mietin, että miltä se tuntuu ja esimerkiksi, että kuka olisi taitava imemään penistä.

Vastaus

Hei

Ajatus miehen suihinotosta tuntuu sinusta kiihottavalta. Siinä ei ole mitään väärää.

Jokainen saa haluta ja miettiä juuri sellaista seksiä kuin itsestä hyvältä tuntuu.