Olet tässä:
 

ADHD ja lievä älyllinen kehitysvamma

Kumpaan näistä kahdesta liittyy enemmän unihäiriöitä: ADHD vai lievä älyllinen kehitysvamma?

Kummassa näistä kahdesta on ajatus, että joku toinen asiakas vainoaa minua ja tekisi mieli myrkyttää ja alan laskea päässä laskuna 35 kertaa 5 laskuja?

Kummassa näistä kahdesta on jalkojen raisvistelua yöllä lähellä 40 vuoden ikää?

Voiko ADHD-lääkitys heikentää Melatoniinin vaikutusta?

Vastaus

Hei

Unihäiriöitä voi olla kenellä vain ja monesta eri syystä.

ADHD:n liittyy usein unihäiriöitä.

Melatoniini toimii toisilla hyvin, toisilla huonosti.

Jos sinusta tuntuu, että muut lääkkeet vaikuttavat Melatoniinin toimintaa, kysy asiasta omalta lääkäriltäsi.

Levottomat jalat ovat yksi unihäiriön oire. Siitäkin kannattaa puhua lääkärin kanssa.

Ajatukset siitä, että joku vainoaa, voivat liittyä mielenterveyden ongelmiin. Myös pakonomainen tarve laskea voi liittyä mielenterveyden ongelmiin tai pakko-oireiseen häiriöön. Näistäkin kannattaa jutella lääkärin kanssa tai jonkun muun luotettavan ihmisen kanssa.