Olet tässä:
 

Adoptiokissa tai -koira

Hei

Miksi minulle sanottiin, että jotkut ihmiset ovat oikeasti saaneet adoptiokissan tai -koiran. Mutta sinä olet eri mieltä asiasta.

Vai tunnetko sinä jonkun, jolla ei ole oikeasti adoptiokissaa tai -koiraa?

Vastaus

Hei

Kyllä kissan tai koiran adoptoiminen on mahdollista. Adoptoiminen tarkoittaa sitä, että antaa kodin kodittomalle kissalle tai koiralle.

Monet järjestöt etsivät koteja kodittomille kissoille ja koirille. Järjestöt ovat kuitenkin tarkkoja siitä, kenelle he luovuttavat kodittoman kissan tai koiran.

Kodittoman kissan tai koiran adoptoiminen ei ole helppoa. Siihen liittyy paljon työtä ja vastuuta. Kissaa tai koiraa pitää hoitaa joka päivä.

Koiran tai kissan omistaminen voi olla myös kallista. Kissa tai koira pitää käyttää esimerkiksi säännöllisesti eläinlääkärissä. Joskus kissoilla ja koirilla on sairauksia, joiden hoitaminen on kallista.

Tunnen monia ihmisiä, joilla on adoptoitu kissa tai koira.

Tunnen myös ihmisiä, joilla ei ole adoptoitua kissaa tai koiraa.