Aikuisten elämä pelottaa
Hei!
Mitä pitää tehdä, kun aikuisten elämä pelottaa minua? Sellaiset asiat kuin seksi, parisuhde ja alkoholin käyttö pelottavat minua.
Mitä minun pitäisi tehdä, kun minua pelottaa olla aikuinen?
Vastaus
Hei
Ymmärrän hyvin, että sinua pelottaa olla aikuinen.
Et ole ainoa, jota aikuisuus pelottaa. Myös seksi, parisuhde ja alkoholin käyttö pelottavat monia.
Jokaisen ihmisen aikuisuus on omanlaista. Kaikkien aikuisuuteen ei kuulu seksi, parisuhde tai alkoholin käyttö.
On paljon aikuisia, jotka eivät ole parisuhteessa tai halua seksiä. On paljon aikuisia, jotka eivät käytä alkoholia.
Jokainen päättää itse, millaisia asioita omaan aikuisuuteen kuuluu.
Sinun ei tarvitse käyttää alkoholia, tehdä seksiä tai olla parisuhteessa, jos et halua. Jos haluat, voit tutustua näihin asioihin kaikessa rauhassa, omaan tahtiisi.
Sinun kannattaa myös jutella näistä asioista luotettavien ja turvallisten ihmisten kanssa. Sinun kannattaa kertoa, että nämä asiat pelottavat sinua. Yleensä juttelu lievittää pelkoa ja helpottaa oloa.
Tsemppiä!