Olet tässä:
 

Aikuisten maailma pelottaa

Minua pelottaa aikuisten maailma, kun ne vaan katsoo uutisia ja lukee aikuisten kirjoja, joissa ei ole lainkaan kuvia. Haluan isona leikkiä ja lukea lastenkirjoja.

Vastaus

Hei

Ymmärrän hyvin, että aikuisten maailma pelottaa.

Jos uutiset pelottavat, niitä ei tarvitse eikä kannata lukea.

Sen sijaan kannattaa lukea ja tehdä asioita, joista tulee hyvä mieli.

Voit hyvin leikkiä ja lukea lastenkirjoja isonakin.

Minäkin tykkään lastenkirjoista. Niistä tulee hyvä mieli.

Huolista ja peloista kannattaa myös puhua muiden kanssa. Se helpottaa oloa.

Voit jutella peloista vaikkapa ystävien, perheenjäsenten tai ohjaajien kanssa.