Anoreksia

Luulen että minulla on anoreksia, mutta kukaan ei usko sitä, koska en ole vielä liian laiha, vaikka laihdutin jo 9 kiloa. Olin nimittäin tämän alkaessa vähän pyöreä.

Koko ajan ahdistaa ruoka ja jätän osan syömättä, enkä enää halua herkkuja. Olen mielestäni liian lihava. Haluan painaa tosi vähän ja haluan olla pienempi kuin kukaan muu. Haluan olla kuin pikku keijukainen.

Haluan myös Syömishäiriökeskukseen hoitoon, koska en jaksa tätä pahaa oloa. Katsoin videon YouTubesta ja siellä hoidetaan syömishäiriöitä. Miten sinne pääsee?

Vastaus

Hei

Kurja kuulla, että sinulla on paha olla.

Hyvä, että et ole jäänyt asian kanssa yksin vaan haet apua.

Ota yhteyttä omaan terveyskeskukseen. Juttele laihduttamisesta ja pahasta olosta terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa. He auttavat sinua asiassa eteenpäin.

Voimia!