Apteekissa käyminen

Moi.

Minä olen jo monta vuotta käynyt itse apteekissa ostamassa lääkärin määräämät lääkkeet. Mutta jos ostan apteekista jotain muuta mitä tarvitsen, niin yksi asuntolan ohjaaja suuttuu heti.

Kerran ostin apteekista nenäliinoja ja paketin särkylääkettä, kun ne olivat lopussa. Tämä ohjaaja alkoi heti raivota, etten olisi saanut ostaa niitä ilman ohjaajien apua.

Muiden ohjaajien mielestä tein ihan oikein. Lääkäri on sanonut minulle, että voin käyttää apteekista löytyviä särkylääkkeitä, joihin ei tarvita reseptiä. Enkä minä ota särkylääkkeitä ilman hyvää syytä.

Vastaus:

Ohjaaja ei tietenkään saisi raivota sinulle.

Hyvä että olet jutellut asiasta muidenkin ohjaajien kanssa.

Jos yksi ohjaaja suuttuu ja raivoaa sinulle, sinun kannattaa puhua asiasta hänen esimiehelleen. Voit kysyä muilta ohjaajilta, miten saat esimieheen yhteyden.

Tsemppiä!

Apteekissa käyminen

Miksi jotkut ihmiset luulevat, että kehitysvammaiset eivät osaa käydä itse apteekissa? Tai etteivät kehitysvammaiset ymmärrä lääkkeistä yhtään mitään? Minä ainakin osaan mennä itse apteekkiin ostamaan lääkärin määräämät lääkkeet. Enkä minä anna omia lääkkeitäni kenellekkään vieraalle ihmiselle.

Vastaus:

Nämä ihmiset ajattelevat, että kaikki kehitysvammaiset ovat samanlaisia. He eivät tiedä, että jokainen kehitysvammainen ihminen on yksilö. He eivät tiedä, että kehitysamma ei välttämättä tarkoita sitä, että ei pysty pitämään huolta omista asioista.