Asiaa alkoholista: Alkoholista kieltäytyminen

Mitä voi tehdä, jos joku tarjoaa alkoholia, eikä halua juoda?

Miten alkoholista voi kieltäytyä?

Vastaus

Hei

Alkoholista kieltäytyminen voi tuntua vaikealta, jos muut juovat.

Voit sanoa rohkeasti ja kohteliaasti:

  • Ei kiitos, en juo
  • Ei kiitos tällä kertaa.

Jos kieltäytyminen tuntuu vaikealta, voit lähteä tilanteesta pois.

Voit keksiä kavereiden kanssa jotain muuta tekemistä.

Voit myös valita alkoholittoman juoman.

Lue lisää alkoholista