Olet tässä:
 

Asiaa alkoholista: Kaverista huolehtiminen

Miten pidetään ystävästä huolta, jos ystävä on juonut liikaa alkoholia?

Vastaus

Hei

Jos juo liikaa alkoholia, voi sammua eli nukahtaa.

Liiasta juomisesta voi tulla myös alkoholimyrkytys. Alkoholimyrkytyksen saanut ihminen oksentaa ja voi menettää tajunnan. Alkoholimyrkytys on vaarallinen.

Älä jätä ystävää yksin, jos hän on juonut liikaa.

Soita rohkeasti hätänumeroon 112. Hätänumerosta saat ohjeita ja apua.

Lue lisää alkoholista