Asiaa alkoholista: Liiallinen juominen

Mitä tapahtuu, jos juo liikaa alkoholia?

Vastaus:

Hei

Jos juo kerralla liian paljon alkoholia, tulee liian humalaan.

Jotkut tulevat humalassa vihaiseksi ja haastavat riita. Siksi humalassa voi joutua tappeluihin.

Jos juo liikaa alkoholia, voi myös sammua eli nukahtaa.

Pahimmassa tapauksessa voi tulla alkoholimyrkytys. Silloin ihminen oksentaa ja menettää tajunnan. Alkoholimyrkytys on vaarallinen.

Jos näet ihmisen, joka on juonut liikaa, älä jätä häntä yksin. Soita rohkeasti hätänumeroon 112. Hätänumerosta saat ohjeita ja apua.

Lue lisää alkoholista