Asuminen asuntolassa

Miksi minun pitää asua jossain asuntolassa?

Minä osaisin asua yksinkin. Osaan käydä kaupassa ja muutenkin pitää huolen itsestäni.

Vastaus

Hei

Oletko jutellut asiasta esimerkiksi ohjaajan tai sosiaalityöntekijän kanssa?

Kerro ohjaajalle tai sosiaalityöntekijälle, että haluat asua yksin.

Eri kunnissa on tarjolla erilaisia asumisen vaihtoehtoja. Oma asunto voi olla esimerkiksi vuokra-asunto tai omistusasunto. Asunto voi olla myös osa asuntoryhmää, ryhmäkotia tai palvelutaloa.

Hyvinvointialue järjestää asumiseen myös tukea.

Voitte miettiä yhdessä ohjaajan tai sosiaalityöntekijän kanssa, millaisia taitoja sinulla on ja millaista tukea tarvitset.

Ohjaaja tai sosiaalityöntekijä voi kertoa sinulle, millaisia asumisen vaihtoehtoja kunnassasi on.

Lue lisää erilaisista tavoista asua sekä asumisen palveluista: