Blogien kuvat
Joku oli kopioinut blogistani kuvia ilman lupaani. Eihän sellaista saa tehdä?
Teko loukkasi minua, en oikein tykännyt siitä. Tekijän kanssa puhutaan tänään asiasta.
Hyvä että puolisoni kertoi minulle asiasta.
Vastaus
Hei
Harmi, että blogin kuvien kanssa on ollut ongelmia.
Hyvä, että asiasta puhutaan. Puhumalla asiat yleensä selviävät.
Netissä on monenlaisia kuvia ja niiden käyttöön on erilaisia sääntöjä. Joskus on vaikea tietää, miten netissä julkaistua kuvaa saa käyttää.
Yleeensä netissä julkaistuja kuvia saa tallentaa omaan käyttöön esimerkiksi omaan puhelimeen. Kuvia ei saa kuitenkaan julkaista tai jakaa muille ilman lupaa.
Turvallisinta on pyytää aina lupa kuvan käyttöön.
Lue myös: