Olet tässä:
 

En mene koskaan naimisiin

En mene koskaan naimisiin, enkä pysty perustamaan perhettä, koska olen huomannut, että olen negatiivinen ihminen temperamentin takia. Toiset väittivät vastaan, että olen muka positiivinen ja suuttuminen on luonnepiirre.

En tiedä ketä pystyn uskomaan. Pystynkö luottamaan itseeni?

Vastaus

Hei

Temperamentti on joukko synnynnäisiä taipumuksia ja tapoja suhtautua asioihin.

Temperamentti vaikuttaa esimerkiksi siihen, suhtaudutko uusiin ihmisiin uteliaasti tai varautuneesti.

Luonne taas muovautuu temperamentista ja ihmisen elämän kokemuksista.

Ja sitten ovat vielä tunteet.

Suuttuminen ei ole luonteenpiirre vaan se on tekemistä, kuten huutamista ja kiroilua. Suuttumisen taustalla voi olla erilaisia tunteita, kuten pelkoa ja vihaa.

Asia josta suutut, on sinulle tärkeä. Viha antaa sinulle voimia puolustaa itseäsi.

Tunteet ovat meissä hetken voimakkaina ja sitten ne alkavat helpottaa.

Kaikki ihmiset ovat välillä negatiivisia ja suuttuvat. Myös he, joilla on puoliso ja lapsia. Se kuuluu ihmisyyteen.