Olet tässä:
 

Energiajuomien haitat

Hei

En ole koskaan juonut energiajuomia.

Ovatko ne terveydelle haitallisia?

Vastaus

Hei

Energiajuomat voivat olla terveydelle haitallisia. Etenkin jos niitä juo paljon tai usein.

Energiajuomissa on yleensä paljon kofeiinia. Kofeiini on aine, joka piristää.

Liika kofeiini voi aiheuttaa

  • rytmihäiriöitä
  • verenpaineen nousua
  • levottomuutta
  • ahdistuneisuutta
  • univaikeuksia
  • päänsärkyä
  • riippuvuutta ja vieroitusoireita.

Monissa energiajuomissa on myös paljon sokeria.