Ihmisten tasa-arvoisuus

Miksi sanotaan, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia keskenään?

Ei se ole totta, että ihmiset ovat tasa-arvoisia. Minä olen kehitysvammainen ja huomaan kyllä, että en ole tasa-arvoinen sellaisten kanssa, jolla ei ole kehitysvammaa. Sellaiset ihmiset eivät kohtele minua tasa-arvoisesti.

Vastaus

Hei

Ikävä kuulla, että sinua ei kohdella tasa-arvoisesti. Se on väärin.

Jokainen ihminen on yhtä arvokas. Vamma ei vähennä ihmisen arvoa.

Epätasa-arvoinen kohtelu voi tuntua pahalta, se voi satuttaa. Siksi siitä kannattaa jutella luotettavan ihmisen kanssa. Yhdessä voi miettiä, miten asiaan voi puuttua.

Tsemppiä!