Ikävä ja itkeminen
Miksi olen vihainen minun maata Ruotsiin?
En halunut lähteä käymään kotona. Siksi minua tultiin katsomaan Suomeen. Äiti, ystävä ja ystävän äiti tulivat.
Miksi äiti itkee? Olen etelä-afrikkalainen ja lähdin pois Ruotsista, kun isä kuoli. Voiko äidillä olla ikävä minun isääni?
Ikävä on, kun nuo muut lähtivät. Minun mielestäni äiti ei saa itkeä.
Vastaus
Hei
En valitettavasti osaa vastata äitisi puolesta, miksi hän itkee. Voi olla, että hänellä on ikävä.
Oletko kysynyt äidiltäsi, miksi hän itkee?
Ymmärrän hyvin, että et halua, että äitisi itkee. Itku ei kuitenkaan ole huono asia. Itkeminen luultavasti helpottaa äitisi oloa. Siksi voi olla hyvä, että hän itkee.
Ymmärrän hyvin senkin, että sinulla ikävä. Ikävä kertoo siitä, että äitisi ja ystäväsi ovat sinulle tärkeitä.
Tapahtuiko Ruotsissa jotain kurjaa? Ehkä olet siksi vihainen Ruotsille?
Tsemppiä!