Ikävä kotiin
Heissan
Minun kotimaa on Ruotsi. Minulla on auto ja on Ruotsin rekisterikilpi autossa.
Elämä on rankkaa. Ikävä on järjetön kotiin.
Menen äitiä katsomaan hänen autolla, joka on minulla.
Suomessa on kaikki hyvin, ikävä äitiä.
Miksi on ikävä kotimaahan itkemiseen asti?
Vastaus
Heissan
Hyvä, että pääset katsomaan äitiä. Toivottavasti se helpottaa ikävään.
Ikävä kertoo siitä, että kotimaa ja äiti ovat sinulle tärkeitä.
Me ikävöimme asioita, jotka ovat meille tärkeitä.
Kun on kova ikävä, on hyvä itkeä. Itkeminen helpottaa yleensä oloa.
Ikävästä kannattaa myös jutella jonkun kanssa, joka kuuntelee. Puhuminenkin helpottaa yleensä oloa.
Tsemppiä!