Kehitysvammainen väliinputoaja
Kuulin sanottavan, että kehitysvammainen on väliinputoaja. Se pelottaa minua. Mihin väliin meidät pudotetaan?
Vastaus
Älä pelkää. Ketään ei pudoteta mihinkään väliin. Väliinputoaja on sanonta.
Jotkut lievästi kehitysvammaiset ihmiset kokevat, että he ovat väliinputoajia. Heidän vammansa ei ole vaikea, mutta he tarvitsevat kuitenkin vähän tukea. He kokevat, että ovat kahden maailman välissä.
Mahti-projektin Kahden maailman välissä -video käsittelee väliinputoamista.