Kehitysvammaisten sorsimista

Miksi kehitysvammaisia nimitellään, mutta muihin vammaisryhmiin kuuluvia ihmisiä ei sorsita samalla tavalla? En ymmärrä miksi. Ottaa todella päähän tämä asia.

Vastaus

Hei

Nimittely on väärin ja aiheuttaa paljon pahaa oloa.

Ymmärrän siis hyvin, että asia ottaa todella päähän. Minua myös.

En osaa sanoa, nimitelläänkö kehitysvammaisia ihmisiä enemmän kuin muita.

Nimittelystä kannattaa jutella. Puhuminen helpottaa oloa.

Nimittelyyn pitää aina myös puuttua. Siitä kannattaa kertoa ihmiselle, joka kuuntelee.

Lue myös: Puutu kiusaamiseen