Kerhot

Hei

Miksi minusta tuntuu, että minun asuntola kieltää kaikki minun harrastukset? Samoin tukihenkilö kieltää. Ja sitten he kieltävät minua menemästä minnekään, koska he ovat niin ilkeitä minulle. Eikä he ikinä kysy minun mielipidettä asiasta. Haukkuvat vain.

Vastaus

Hei

Oletko kysynyt asuntolan ohjaajilta ja tukihenkilöltä, miksi he ovat kieltäneet jonkin harrastuksen?

En usko, että he kieltävät asioita ilkeyttään. Heillä on kieltämiseen jokin syy.

Yrittäkää löytää asiaan ratkaisu puhumalla. Yritä kertoa ystävällisesti, miltä sinusta tuntuu ja mitä toivot. Kuuntele rauhallisesti, mitä sanottavaa ohjaajilla ja tukihenkilöllä on. Yrittäkää löytää ratkaisu yhdessä.

Mikä olisi sellainen harrastus, joka olisi sinun ja heidän mielestään sinulle hyvä ja sopiva?

Tsemppiä!