Asumisesta päättäminen

Miksi en saa päättää, missä asun?

Olen jo täysi-ikäinen. Sosiaalityöntekijä haluaa päättää missä asun. Asuisin mieluiten yksin, mutta siihen ei anneta mahdollisuutta.

Vastaus

Hei

Sosiaalityöntekijä ei saa päättää yksin, missä asut. Hänen pitää kuunnella sinun toiveitasi, kun suunnittelette asumistasi.

Sosiaalityöntekijän pitää kertoa sinulle, millaisia asumisen vaihtoehtoja sinulla on.

Jos haluat asua yksin, miettikää yhdessä, miten se onnistuisi.

  • Millaisia asuntoja kotikunnassasi on tarjolla?
  • Voitko asua yksin esimerkiksi tukiasunnossa?
  • Millaista tukea tarvitset asumiseen?
  • Mistä voisit saada tukea, jos asut yksin?

Lue myös: Monta tapaa asua