Olet tässä:
 

Toisen asioista kyseleminen

Asuntolassa toinen asukas kyselee joka päivä minun asioita, jotka eivät kuulu hänelle. Vaikka hänelle sanotaan, että ne eivät kuulu hänelle, niin hän kyselee niitä silti.

Kun minä sanon, että ne eivät kuulu hänelle, enkä halua niistä puhua, niin hän suuttuu, eikä lopeta kyselemistä.

Miten hänet saa lopettamaan, kun hän ei usko minua, eikä hoitajia tässä asiassa?

Vastaus

Hei

Ymmärrän hyvin, että kyseleminen tuntuu sinusta vaikealta.

Asioiden kyseleminen voi olla tämän asukkaan tapa jutella.

Et ehkä saa häntä lopettamaan kyselemistä.

Sinun ei tarvitse vastata kysymyksiin, joihin et halua vastata.

Onko joitain kysymyksiä, joihin voisit vastata? Tämä saattaa vähentää kyselemistä.

Entä oletko kokeillut kysyä jotain tältä toiselta asukkaalta? Tämäkin voi vähentää kyselemistä.

Voit myös aina pyytää ohjaajilta apua, jos kyseleminen tuntuu sinusta vaikealta.

Tsemppiä!