Olet tässä:
 

Tukihenkilö ja auttaminen kotona

Voiko tukihenkilö auttaa kotona?

Vastaus

Hei

Tukihenkilö voi auttaa kotona, jos hänen kanssaan on sovittu niin.

Ihmisillä voi olla erilaisia tukihenkilöitä. Ja tukihenkilön tehtävät voivat vaihdella.

Tukihenkilö voi tarkoittaa esimerkiksi läheistä ihmistä. Jos tukihenkilö on läheinen ihminen, hänen kanssaan voi itse sopia, miten tukihenkilö tukee.

Myös hyvinvointialue voi järjestää ihmiselle tukihenkilön. Silloin tukihenkilön kanssa tehdään sopimus siitä, miten ja millaisissa asioissa tukihenkilö tukee.

Myös järjestöjen kautta voi saada tukihenkilön. Silloinkin tukihenkilön kanssa sovitaan, millaisissa asioissa hän tukee.