Olet tässä:
 

Itsensä kutsuminen tyhmäksi

Miksi jotkut ihmiset sanovat, että he ovat tyhmiä?

Heillä on korkeampi älykkyysosamäärä kuin minulla. Olenko minä sitten heidän mielestään tyhmempi kuin he?

Vastaus

Hei

Itsensä kutsuminen tyhmäksi on sanonta. Jos ihminen tekee vaikka virheen, hän saattaa sanoa, että olenpa tyhmä.

En usko, että he ajattelevat sinun olevan tyhmä.

Minusta kenenkään ei pitäisi kutsua itseään tyhmäksi. Se voi aiheuttaa itselle ja muille huonoa oloa.

Älykkyysosamäärä on vain yksi ihmisen ominaisuus. Se kertoo hyvin vähän siitä, millainen ihminen on.

Älykkyysosamäärä mittaa vain tietynlaista osaamista. On monenlaista osaamista ja viisautta, mitä älykkyysosamäärä ei mittaa.

Meille kaikille jotkut asiat ovat vaikeita ja jotkut asiat helppoja. Olemme kaikki omanlaisiamme ja arvokkaita juuri sellaisina kuin olemme.