Kehitysvammalääkärin lausunto
Kävin kehitysvammalääkärillä hakemassa lausuntoa Kelalle. Lääkäri oli kirjottanut Maisaan, missä näkyy lääkärin merkinnät, että lapsekkaan oloinen käytös viittaa kehitysvammaan.
Mietin, että mitäköhän hän tarkoitti?
Kerroin avoimesti asioita ja kyselin myös heidän. Mietin, eikö tätä lasketa aikuismaiseksi käytökseksi?
Haluan vain oppia ymmärtämään itseäni enemmän. Mua ei haittaa, jos kuulosti lapsekkaalta käytökseltä, mutta haluaisin vain tietää, mitähän sillä tarkoitettiin.
Vastaus
Hei
En valitettavasti osaa vastata lääkärin puolesta, mitä hän tarkoitti.
Kyllä asioista avoimesti kertominen ja kyseleminen on aikuismaista käytöstä.
Voisitko jutella lausunnosta jonkun luotettavan ihmisen kanssa? Myös lääkäriltä voi kysyä, mitä hän lausunnossa tarkoitti.