Pelkään että kaveri hylkää
Minulla on yksi kaveri, jolla on tapana vastata viesteihin hitaasti. Voi mennä viikkokin, että vastaa.
Tiedän että se ei johdu minusta ja ollaan juteltu siitä ja hän sanoo, että hänkin pitää minusta.
Silti tulee aina ajatus, että entä, jos hän onkin vihainen minulle tai ei halua olla kaverini enää.
Haluisin luottaa ja päästä eroon noista ajatuksista.
Vastaus
Hei
Ymmärrän hyvin, että olet huolissasi. Kaverisi on sinulle tärkeä, etkä halua menettää häntä.
Omista huolista kannattaa jutella muiden kanssa. Puhuminen helpottaa oloa.
On hyvä, että olette jutelleet asiasta kaverin kanssa.
Kirjoittaminen on myös hyvä tapa käsitellä huolia.
Kun mieleesi tulee ajatuksia kaverista, kirjoita ne ylös. Voit myös kirjottaa, miltä sinusta tuntuu.
Kirjoittaminen jäsentää omia ajatuksia ja helpottaa oloa.
Lue myös: Puhu huolista ja peloista