Olet tässä:
 

Yleiskielisistä kirjoista

Hei Kerttu

Minä näin, kun joku oli laittanut kommentin yleiskielisistä kirjoista. Minäkin jonkin verran luen yleiskielisiä kirjoja ja minulla on keskiasteinen kehitysvamma. Luen myös paljon lasten kirjoja.

Minusta on hyvä olla keskivaikeasti kehitysvammainen nuori neiti. Ja minä en kärsi siitä, että olen kehitysvammainen.

Vastaus

Hei

Mukava kuulla!

Minäkin tykkään lastenkirjoista. Pidän niiden tarinoista, kuvituksesta ja tunnelmasta.

Kehitysvamma on tosiaan vain yksi ihmisen ominaisuus. Se kertoo vain vähän siitä, millainen ihminen, millaisista asioista tykkää tai mitä kaikkea osaa.

Onneksi olemme erilaisia ja osaamme eri asioita. Kukaan ei osaa kaikkea ja jokainen tarvitsee muiden apua. Yhdessä osaamme enemmän.