Jumalaan uskominen
Miksi ihmiset uskovat johonkin Jumalaan?
Ei saa uskoa sellaiseen, koska minä en hyväksy sitä ollenkaan.
Vastaus
Hei
Ihmiset eivät tarvitse muiden ihmisten hyväksyntää uskomiseen.
Suomessa on uskonnonvapaus. Jokainen päättää itse, uskooko jumalaan.
Ihmiset voivat uskoa jumalaan monista syistä.
Uskominen voi auttaa ihmisiä esimerkiksi selviämään vaikeista tilanteista. Uskominen voi tarjota lohtua ja turvaa.
Uskominen voi antaa ihmisille myös vastauksia kysymyksiin, joihin on vaikea saada vastausta muualta. Tällainen kysymys on esimerkiksi, mikä on elämän tarkoitus?
Uskonnolliset yhteisöt tarjoavat ihmisille myös yhteenkuuluvuuden tunnetta ja tukea.