Olet tässä:
 

Opettajaksi opiskeleminen

Moi

Sellainen kysymys, että mitä kannattaa lukiossa opiskella, jos haluaa yliopistossa opiskella pedagogiikkaa ja samalla luokanopettajan pätevyyden?

Vastaus

Hei

Kaikista lukion opinnoista on hyötyä, jos haluat opiskella opettajaksi.

Opettaja tarvitsee hyviä viestinnän taitoja. Näitä saat äidinkielen ja kirjallisuuden opinnoista.

Psykologian opinnoista voi olla hyötyä. Ne auttavat ymmärtämään ihmisen kehitystä ja oppimista.

Opettajat tarvitsevat digitaitoja. Siksi lukiossa kannattaa opiskella tietotekniikkaa.

Opettaja esiintyy ja työskentelee ryhmässä. Siksi lukiossa kannattaa suorittaa kursseja, joissa opetetaan esiintymistä ja ryhmätyön taitoja.

Myös esimerkiksi kielten ja matematiikan opinnoista on hyötyä, jos haluat opiskella opettajaksi.

Monia taitoja voi oppia myös muualla kuin koulussa. Esimerkiksi harrastuksista ja kerhoista voi oppia paljon sellaista, mistä on hyötyä opettajan opinnoissa ja työssä.

Tsemppiä!