Työtulovähennyksen saaminen

En ymmärrä sitä työtulovähennystä. Kuka siis saa sen? Onko se jokin alennus?

Vastaus

Hei

Työtulovähennys onkin monimutkainen asia.

Työtulovähennyksen saavat palkkatyötä tekevät ihmiset ja yrittäjät.

Työtulovähennystä eivät saa ne työntekijät ja yrittäjät, joilla on kaikkein pienimmät tai suurimmat tulot.

Verottaja tekee työtulovähennyksen veroista eli se on alennus veroihin.

Verohallinto tekee työtulovähennys automaattisesti verotuksessa. Kenenkään ei siis tarvitse hakea työtulovähennystä itse.