Harrastuksen keksiminen
Moikka Kerttu!
Mitä pitää tehdä, kun ei keksi harrastusta?
Olen lukenut läpi kaikki listat, mitä voi harrastaa, mutta en löydä mitään kivaa harrastusta ja on koko
ajan tylsää, niin mitä silloin pitää tehdä?
Kaikki ovat ihan kyllästyneet minuun, kun kyselen tekemistä. Ja olen kyllä kokeillutkin aika monta juttua.
Mutta nyt on jo tosi pitkään jatkunut tätä ja en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Vastaus
Hei
Hieno homma, että olet etsinyt ja kokeillut harrastuksia.
Harrastuksen keksiminen ei ole aina helppoa. Joskus joutuu etsimään pitkään ja kokeilemaan monia eri harrastuksia ennen kuin löytää itselleen sopivan.
Oletko kysynyt jo tutuiltasi, mitä he harrastavat? Ehkä voisit kokeilla samoja harrastuksia?
Harrastuksia ja vapaa-ajan toimintaa järjestävät esimerkiksi
- kunnat
- yhdistykset
- seurakunnat.
Voisit kysyä lähellä olevista yhdistyksistä ja seurakunnista, millaista toimintaa he järjestävät.
Löydät tietoa oman asuinpaikan harrastuksista myös netistä ja voit kysyä vinkkejä myös kirjastosta.
Jos olet alle 30-vuotias, saat tietoa harrastuksista myös nuorisotyöntekijöiltä.
Jos tarvitset harrastuksen aloittamiseen tukea vamman vuoksi, voit kysyä neuvoa vammaispalveluista.
Kun olet löytänyt sinua kiinnostavan harrastuksen, mene käymään tai soita harrastuksen järjestäjälle. Kerro, että haluat tutustua harrastukseen.
Ja vielä: Oletko kokeillut valokuvaamista?
Vernerissä on nyt käynnissä kesäkisa. Voit osallistua kisaan ottamalla kuvia kesästä.
Tsemppiä, toivottavasti löydät mukavan harrastuksen!