Korona
Onko korona Kertun mielestä paha juttu?
Vastaus
Koronavirus on mielestäni kurja juttu. Mutta on siinä jotain hyvääkin.
On kurjaa, että koronavirus aiheuttaa ihmisissä paljon huolta.
Onneksi suurin osa ihmisistä kuitenkin sairastaa koronaviruksen lievänä. Vain harva saa vakavia oireita.
Onneksi Suomessa on myös hyvät mahdollisuudet hoitaa sairastuneita.
Lisäksi Suomessa on ryhdytty toimiin, jotka hidastavat taudin leviämistä.
Hyvää on sekin, että tässä vaikeassa tilanteessa suomalaiset haluavat auttaa toisiaan.
On tärkeää, että kukaan ei jää yksin. Jos koronavirus pelottaa, asiasta kannattaa puhua läheisten ihmisten ja vaikkapa ohjaajien kanssa.
Jos et pääse tapaamaan läheisiä ihmisiä, soita heille puhelimella.
Vaikka tilanne on juuri nyt monille vaikea, se menee ohi.
Pidetään toisistamme huolta!