Koronaviruksen kesto
Onko mitään tietoa siitä, koska korona on ohi? Ei ole kiva, kun ei pääse liikkumaan mihinkään. Eikä ole kivaa olla omassa huoneessa ja katsoa vaan telkkaria.
Vastaus:
Valitettavasti kukaan ei vielä tiedä, kuinka kauan koronavirus leviää Suomessa.
Onneksi tautitilanne on nyt hyvin hallinnassa. Monia rajoituksia on päätetty purkaa.
Esimerkiksi kirjastot, harrastustilat ja liikuntatilat avautuvat hiljalleen 1. kesäkuuta alkaen.
Onko sinun mahdollista käydä ulkoilemassa? Ulkona on nyt mukava seurata kevään etenemistä.
Jos haluat kysyä tai jutella koronaviruksesta, soita Kehitysvammaliiton tukipuhelimeen: 09 348 09 348.
Puheluun vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä.
Puhelin on avoinna arkipäivisin kello 12-16.
Voit soittaa myös Kohtaa mut -puhelimeen: 0400 878 781.
Kohtaa mut -puhelin on auki arkipäivisin kello 15-18. Puhelimeen vastaa Kehitysvammaisten Tukiliiton työntekijä.
Puheluista ei peritä lisämaksua.