Olet tässä:
 

Koronavirus ja halaaminen

Milloinkahan on taas turvallisia halata ystävää?

Vastaus

Valitettavasti kukaan ei tiedä, kuinka pitkään joudumme pitämään muihin ihmisiin etäisyyttä.

Moni kaipaa nyt toisen ihmisen läheisyyttä ja kosketusta. Et siis ole yksin.

Tiesitkö, että myös itseään voi silittää ja halata? Se helpottaa oloa.

Tässä ohje perhoshalaukseen:

  1. Laita kädet ranteiden kohdalta ristiin rintakehälle.
  2. Anna sormien osoittaa yläviistoon. Keskisormet voivat olla suurinpiirteiden solisluun kohdalla.
  3. Taputtele rintakehää käsillä vuoron perään.
  4. Hengitä samalla rauhallisesti ja syvään.

Puhuminen ei ole sama asia kuin halaus, mutta sekin helpottaa läheisyyden kaipuuseen.

Kerro ystävälle, että haluaisit halata. Kerro myös muista tunteista. Kysy ystävältäsi, miltä hänestä tuntuu.

Olemme kaikki yhdessä tässä tilanteessa. Pidetään toisistamme huolta.

Lue lisää koronaviruksesta