Koronavirus: Kolmas rokote

Moi!

Tuleekohan kolmannesta koronarokotuksesta erilaisia haittavaikutuksia kuin ekasta ja tokasta?

Aion ottaa sen, mutta jännittää vähän.

Ekalla kerralla tuli vain pistoskohta vähän kipeäksi ja toisella kerralla tuli pienen kivun lisäksi pahoinvoiva olo kymmeneksi minuutiksi.

Vastaus:

Hei

Tutkimusten mukaan kolmannesta rokoteannoksesta ei tule erilaisia haittavaikutuksia kuin aiemmista annoksista.

Kaikilla rokotteilla voi olla haittavaikutuksia. Ne ovat useimmiten lieviä ja menevät pian ohi.

Tällaisia haittavaikutuksia ovat

  • pistoskohdan kipu, punoitus, kuumotus ja turvotus
  • kuume
  • lihaskipu
  • päänsärky
  • väsymys
  • ärtymys
  • huonovointisuus
  • vilunväristykset.

Nämä oireet alkavat yleensä 2 vuorokauden sisällä rokottamisesta. Ne menevät ohi muutaman tunnin tai päivän aikana.

Hyvä kun kerroit, että rokotus jännittää sinua.

Moni meistä jännittää rokotusta.

Omista tunteista kannattaa aina jutella ja kirjoittaa. Se helpottaa oloa.

Onneksi koronarokote on turvallinen ja mahdollisista haittavaikutuksista ei tarvitse olla huolissaan.

Tsemppiä!

Lue lisää koronaviruksesta