Koronavirus: loppuminen
Eiköhän tuo korona voisi jo loppua? Vai mitä Kerttu?
Vastaus:
Kyllähän se helpottaisi monen elämää, jos koronavirus ei enää leviäisi.
Näyttää kuitenkin siltä, että koronavirus ei katoa lähiaikoina. Joudumme opettelemaan tapoja elää sen kanssa.
Tällä hetkellä koronavirukseen sairastuneita on Suomessa onneksi vähän.
Meillä on monia hyviä tapoja estää tautia leviämästä.
Muista nämä:
- Yski hihaan tai nenäliinan.
- Pese kädet usein ja hyvin.
- Vältä ihmisjoukkoja.
- Pidä muihin ihmisiin 2 metrin väli.
- Käytä kasvosuojaa paikoissa, joissa et voi pitää turvaväliä.
- Lataa Koronavilkku-sovellus puhelimeesi.
- Mene koronatestiin, jos sairastut flunssaan.