Olet tässä:
 

Koronavirus: Mistä tietää mihin voi uskoa?

Mistä tietää, mihin voi uskoa? Niin kuin vaikka nyt se koronarokote.

Vastaus

Hei

Joskus on tosiaan vaikea tietää, mihin voi uskoa ja luottaa.

Monista asioista liikkuu esimerkiksi netissä ja somessa paljon väärää tietoa.

Ihmiset voivat levittää valeita myös puhumalla.

Aina ihmiset eivät valehtele tahallaan. He saattavat itsekin luulla, että asia on totta.

Uudet asiat herättävät ihmisissä usein pelkoa ja huolta. Silloin myös valeet ja huhut lähtevät helposti liikkeelle.

Netissä ja somessa on tärkeä ensin selvittää, mistä tieto on peräisin.

Koronaan liittyvissä asioissa tietoa kannattaa etsiä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen eli THL:n sivuilta.

Pääset THL:n selkokieliselle koronavirus-sivulle tästä linkistä