Olet tässä:
 

Koulutusasioista

Moi

Kysyisin koulutusasioita. Olen haaveillut IT-tukihenkilön työstä, mutta vanhempani eivät tajua, että pystyisin mihin vaan. Ja sitten ihmetellään, että minulla on työturvallisuuskortti.

Ensin äitini sanoi, että ei sinulla ole muuta mahdollisuutta kuin mennä työ- ja toimintakeskukseen. Vähän aikaa sitten äitini sanoi, että pystyisin tekemään oikeita töitä.

Isäni väittää, että minun muka pitää tietää paljon tekniikasta. Kyllä minä tiedän tekniikasta.

Luulevatko vanhempani, että koska minulla on lieväasteinen kehitysvamma, että en pystyisi mihinkään?

Vastaus

Hei

Hienoa että olet kiinnostunut koulutuksesta ja palkkatöistä!

Ammattikoulut-sivustolla on tietoa Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinnosta eli IT-tukihenkilön opinnoista.

Pääset Ammattikoulut-sivustolle tästä linkistä (ammattikoulut.fi)

Voit ottaa yhteyttä myös sinua lähellä olevaan ammattikouluun. Ammattikoulusta saat tietoa mahdollisuuksista suorittaa ammattitutkinto.

Voit opiskella IT-alaa myös erilaisilla kursseilla ja hankkia työkokemusta vaikkapa vapaaehtoistyössä.

Esimerkiksi järjestöt tarjoavat IT-alan kursseja. Järjestöissä voi tehdä myös vapaaehtoistyötä tai toimia kokemusasiantuntijana.

Palkkatyöllistymiseen saat tukea esimerkiksi oman kuntasi työhönvalmentajalta. Voit kysyä työhönvalmennuksesta omalta sosiaalityöntekijältäsi.

Tsemppiä!