Olet tässä:
 

Kumppanista tykkääminen

Hei!

Mun kumppani tykkää enemmän minusta, mitä minä hänestä. Miten saan tykättyä hänestä enemmän?

Vastaus

Hei

Toisesta ihmisestä tykkääminen on tunne. Tunteisiin vaikuttavat monenlaiset asiat, eikä omia tunteita voi valita. Et voi siis itse päättää, miltä sinusta tuntuu.

Tunteisiin voi kuitenkin vaikuttaa. Niitä voi tunnistaa ja säädellä.

Tässä on joitain vinkkejä, joista voi olla seurustelussa apua:

Tutustu kumppaniisi

Tykkääminen ja kiintymys voivat lisääntyä, kun opit tuntemaan kumppanisi paremmin.

Jutelkaa kumppanisi kanssa esimerkiksi seuraavista asioista:

  • Millaiset asiat ovat teille tärkeitä?
  • Mitä tykkäätte tehdä?
  • Millaisia haaveita ja unelmia teillä on?

Viettäkää aikaa yhdessä

Kun teette asioita yhdessä, opitte tuntemaan toisenne paremmin.

Miettikää yhdessä, millaisia asioita tykkäätte tehdä. Tehkää yhdessä asioita, joista tykkäätte.

Voitte esimerkiksi kokeilla uutta harrastusta yhdessä.

Arvosta kumppaniasi

Pohdi, millaisia vahvuuksia ja heikkouksia kumppanillasi on. Hyväksy kumppanisi sellaisena kuin hän on.

Meillä kaikilla on omat vahvuutemme ja heikkoutemme.

Kuuntele omia tunteitasi

Jokainen seurustelusuhde on omanlaisensa. Kaikki vinkit eivät välttämättä toimi kaikissa suhteissa.

Tärkeintä on, että kuuntelet omia tunteitasi. Älä tee mitään sellaista, mikä tuntuu sinusta pahalta tai väärältä.

Hyvässä seurustelusuhteessa molemmilla on hyvä ja turvallinen olo.