Olet tässä:
 

Lehmä pyhä eläin

Miksi lehmä on Intiassa pyhä eläin? Johtuuko se uskonnosta?

Vastaus

Hei

Lehmä on Intiassa pyhä eläin pääasiassa uskonnon takia.

Intian suurin uskonto on hindulaisuus. Hindulaisuudessa lehmää pidetään pyhänä. Lehmää arvostetaan sen antaman maidon vuoksi.

Hindulaisuudessa korostetaan väkivallattomuutta. Esimerkiksi lehmän tappaminen on kielletty suuressa osassa Intiaa.