Lemmikki asuntolassa
Miksei ole tehty semmosta asuntolaa, jossa asukas saa ottaa lemmikin?
Vastaus:
On tärkeää, että jokainen viihtyy omassa kodissaan. On myös tärkeää, että jokainen saa vaikuttaa siihen, missä ja miten asuu.
Asumiseen on monia vaihtoehtoja. Joku haluaa asua asuntolassa, joku toinen vuokra-asunnossa.
Asumiseen voi saada monenlaista tukea. Tukea voi saada esimerkiksi omista asioista päättämiseen, raha-asioiden hoitamiseen, ruuanlaittoon ja siivoamiseen.
Asumispalveluiden avulla kehitysvammainen nuori tai aikuinen voi elää sellaista elämää, kuin itse haluaa.
Jos haluat kotiisi lemmikin, juttele asiasta jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Miettikää ja selvittäkää yhdessä, miten asia olisi mahdollista ratkaista.
Ainakin Aspan vuokra-asuntoihin on mahdollista ottaa lemmikki.