Olet tässä:
 

Miksi ihmiset ovat ilkeitä?

Miksi ihmiset ovat usein ilkeitä toisilleen?

Minä olen huomannut, että erityisesti minulle ollaan usein ilkeitä, kun minä olen niin ruma. Ihmiset tuntuvat ajattelevan, että kun on ruma, niin ei ansaitse hyvää kohtelua.

Vastaus

Hei

Olen pahoillani, että sinua on kohdeltu huonosti.

Kenellekään ei saa ilkeä. Se satuttaa ja on väärin.

Jokainen ihminen on yhtä arvokas juuri sellaisena kuin on. Jokainen ansaitsee hyvää kohtelua.

Ihmiset voivat olla ilkeitä monista syistä. Joku voi purkaa omaa pahaa oloaan ilkeilemällä. Joku ei tule ajatelleeksi, miten omat puheet vaikuttavat muihin ihmisiin.

Jos sinulle ollaan ilkeitä, juttele asiasta luotettavan ihmisen kanssa.