Miksi me ei olla samanarvoisia?
Miksi yksi kodin asukkaista saa tahallaan rikkoa monia sääntöjä päivittäin? Se aiheuttaa vaaraa ja harmia asukkaille ja ohjaajille, joten miksi sitä ei laiteta pois täältä?
Jos me muut asukkaat rikotaan sääntöjä monta kertaa, niin joudutaan erityistarkkailuun. Ja jos jatkaa pahoja tekoja, joutuu muuttamaan pois. Kerran yksi oikeasti joutui muuttamaan, kun ei parantanut tapojaan.
Minusta tämä tuntuu vähän epäreilulta, kaikkia pitäisi rangaista samalla tavalla. Sanoin ohjaajalle näin ja se ei osannut vastata mitään.
Miksi me muut ei saada tehdä mitä huvittaa, jos yksi saa?
Vastaus
Hei
Kuvaamasi tilanne kuulostaa epäreilulta kaikille osapuolille. Jos ihminen aiheuttaa vaaraa ja harmia toisille, hän tarvitsee silloin apua ja tukea.
Rankaiseminen ei ratkaise tilannetta, eivätkä ohjaajat saa lain mukaan rangaista.
Kun asutaan yhdessä, on hyvä olla yhteisiä pelisääntöjä. Asukkaat ja ohjaajat voivat sopia pelisäännöt vaikka asukaskokouksessa.
Pidetäänkö teillä asukaskokouksia? Jos ei pidetä, voisit ehdottaa sellaista.