Miksi pelkään rokottamista ja muita tyhmiä asioita?
Influenssarokotetta pelkäsin turhaan, koska se ei sattunut ja muutenkin pelkään ihan turhia asioita.
Vastaus
Hei
Onpa mukava kuulla, ettei rokote sattunut.
Moni pelkää tai jännittää rokotuksia.
Pelkääminen ja jännittäminen ovat tärkeitä tunteita, eikä niitä voi välttää.
Minuakin jännitti, kun kävin ottamassa rokotteen. Vaikka tiesin, että rokottaminen nipistää vain hetken.
Minua helpotti, kun sanoin hoitajalle etukäteen, että minua jännittää.
Minusta oli hyvä, että kirjoitit minulle etukäteen rokotuksesta. Kysyit miltä se tuntuu ja kerroit, että pelottaa. Juuri näin kannattaa tehdä.
Peloista kannattaa jutella ja kirjoitella muiden kanssa. Se helpottaa oloa.
On hyvä kuulla ja huomata, että muutkin pelkäävät. Eri ihmiset pelkäävät vähän eri asioita. Mutta kaikki me pelkäämme jotain.