Miten jaksaisin joka päivä lenkillä käydä?
Minun täytyisi joka päivä lenkillä käydä kävelemässä, mutta en aina jaksaisi.
Miten saisin lähdettyä kävelemään, vaikka se on tylsää?
Vastaus
Lenkkeily onkin hyvä tapaa huolehtia omasta hyvinvoinnista.
Säännöllisen lenkkeilyn aloittaminen voi kuitenkin tuntua raskaalta.
Tee lenkkeilystä itsellesi mahdollisimman mukavaa. Yhdistä lenkkeilyyn asioista, joista pidät.
Jos tykkäät muiden ihmisten seurasta, pyydä lenkille mukaan vaikkapa kaveri. Voitte jutella samalla kun kävelette.
Jos tykkäät luonnosta, lähde lenkille luontoon. Voit katsella lenkillä puita, kukkia ja lintuja.
Voitko ottaa lenkille mukaan kännykän ja kuulokkeet? Voisit kuunnella lenkillä vaikkapa musiikkia tai äänikirjoja.
Miten voisit palkita itsesi lenkin jälkeen? Voisitko rentoutua lämpimässä suihkussa, katsomalla lempiohjelmaa tai syömällä jotain hyvää?
Tsemppiä!