Monenlaisten asioiden pelkääminen
Miksi minä pelkään helposti monia asioita?
Minun kännykkä ei toimi nyt ja minua pelottaa, että sitä ei saada toimimaan, enkä saa sitä käyttöön.
Miksi minä pelkään monia asioita?
Vastaus
On tavallista, että ihminen pelkää monia asioita.
Toiset pelkäävät herkemmin kuin toiset. Tähän voi olla monia syitä.
Esimerkiksi herkkä ihminen tuntee kaikenlaiset tunteet voimakkaasti.
Myös aikaisemmat kokemukset voivat vaikuttaa pelkäämiseen. Jos on esimerkiksi kokenut aiemmin paljon pelottavia asioita, voi pelätä helposti.
Pelkäämistä voi lisätä myös väsymys, kuormitus ja paha olo.
Omista peloista kannattaa jutella muiden kanssa. Se helpottaa yleensä oloa.
Kännykkä on sinulle tärkeä asia. Siksi sen hajoaminen pelottaa.
Toivottavasti saatte kännykän toimimaan.
Asia ratkeaa kyllä tavalla tai toiselle ja saat taas kännykän käyttöön.
Tsemppiä!
Lue myös: Puhu huolista ja peloista