Oikeus olla ilkeä

Asuntolassa asuu kaksi ihmistä, joita minä vihaan ja joille olen ilkeä, koska vihaan heitä. Muille asukkaille olen kiltti, mutta minulle on sanottu, että kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikille pitää olla kiltti.

Mutta miksi minä olisin kiltti ihmisille, joita vihaan?

Ei minullekaan aina olla kilttejä. Joskus ohjaajat ovat ilkeitä minulle, kun olen kiusannut vihaamiani ihmisiä.

Vastaus:

Hei

Sinun ei tosiaan tarvitse pitää kaikista. Mutta kenellekään ei osaa olla ilkeä, ketään ei saa kiusata. Se tuntuu muista pahalta. Se on väärin.

Sinä et saa olla ilkeä muille, eivätkä muut saa olla ilkeitä sinulle.

Teillä kaikilla on samat oikeudet.

Kun sinun tekee seuraavan kerran mieli olla ilkeä, mitä muuta voisit tehdä ilkeilyn sijaan?

Millaisia asioita tykkäät tehdä? Millaiset asiat tuottavat sinulle hyvää oloa?

Pidätkö

  • kävelyllä käymisestä
  • maalaamisesta
  • musiikin kuuntelusta
  • netin selaamisesta
  • telkun katsomisesta
  • valokuvaamisesta
  • kirjoittamisesta?

Minusta sinä kirjoitat hyvin. Haluaisitko osallistua yhteisen tarinan kirjoittamiseen?

Pääset Tehdään tarina -sivulle tästä linkistä