Oikeus olla vihainen

Hei!

Minulla on oikeus olla vihainen asuntolassa. Minulla on oikeus huutaa, uhkailla ja kiroilla.

Miksi sanotaan, että en saa huutaa, uhkailla tai kiroilla?

Vastaus

Hei

Sinulla on oikeus olla vihainen asuntolassa.

Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta huutaa, kiroilla tai uhkailla, kun olet vihainen. Se loukkaa muiden asukkaiden ja työntekijöiden oikeuksia.

Kun minä olen niin vihainen, että tekee mieli huutaa, menen yksin toiseen huoneeseen. Hengittelen syvään ja lasken kymmeneen. Joskus lähden kävelylle. Se helpottaa oloani.

Ystäväni kuuntelee musiikkia tai pelaa kännykällä, kun häntä suututtaa.

Kokeile, mikä sinua helpottaa, kun olet vihainen.