Onko minulla oikeus seurustella?

Olen mies ja haluaisin seurustella toisen miehen kanssa, jos sopiva mies löytyy. Minulle sanottiin, että minun on turha haaveilla seurustelusta, koska kukaan nainen ei hyväksy minua. Minä olen niin tyhmä, ruma ja mitätön. Minä sanoin haluavani seurustella miehen, enkä naisen kanssa. Silloin minulle naurettiin ja sanottiin jotain, mitä minä en oikein ymmärtänyt.

Vastaus:

Hei

Kyllä sinulla on oikeus seurustella kenen kanssa itse haluat.

Nuo sinulle sanotut asiat ovat väärin. Kukaan ei saa puhua tuollaista kenellekään.

Jos joku puhuu sinulle vielä tuollaista, asiaan pitää puuttua.

Keneltä voisit pyytää apua asian selvittämisessä? Voisitko jutella asiasta esimerkiksi ohjaajan, tukihenkilön tai perheenjäsenen kanssa?

Seuraa voit etsiä esimerkiksi Vernerin kirjeenvaihtopalstalta.

Pääset kirjeenvaihtopalstalle tästä linkistä