Opettajat saavat pitää kuria
Miten niin miksi opettajat eivät saa pitää kuria kouluissa? Saavatpas sanon minä. Ainakin ylä-asteella olisi ollut mahdotonta ilman OPETTAJIA. Minä juuri itse olen entisiä koulukiusattuja.
Vastaus:
Tästä aiheesta on keskusteltu paljon viime aikoina. Myös Kertulle on tullut kysymyksiä aiheeseen liittyen. Voit lukea aiempia kysymyksiä ja vastauksia täältä:
https://verneri.net/selko/verkko-kerttu/lapsen-lyominen/
https://verneri.net/selko/verkko-kerttu/miksi-opettajat-eivat-saa-pitaa-kuria-koulussa/
Olet oikeassa. Opettaja saa ja hänen täytyy pitää kuria koulussa. Kyse on siitä, miten opettaja pitää kuria. Nykyään ajatellaan, että vanhempien ja opettajien täytyy saada lapset tottelemaan muilla keinoilla kuin väkivallan avulla. Lapset tarvitsevat ohjeita ja sääntöjä, mutta rangaistus ei saa olla koskaan fyysinen väkivalta.
Lapsen ruumiillinen rankaiseminen kiellettiin Suomessa vuonna 1984.